illy Art Collection

Az illy márkanév sokak számára ismert szerte az egész világon, megannyi ember ízleli meg nap mint nap az illy által fémjelzett arabica kávékat. A trieszti székhelyű, olasz cég nagy hangsúlyt fektet a magas minőségre, ezzel is segítve az exkluzív kávéélményt fogyasztói számára. Azonban az illycaffé még különlegesebbé kívánja varázsolni az így is lenyűgöző krémes olasz espresso elfogyasztását, mégpedig az illy Art Collection egy-egy darabjával.

A 80-as években a cég elhatározta, hogy egy minden mástól különböző, azonnal felismerhető, mind az 5 érzékszervre ható csészét akarnak létrehozni. Így esett a választás arra a porcelán csészére, melyet 1992-ben egy neves olasz építész, Matteo Thun alkotott meg. A csésze azóta az illycaffé egyik szimbóluma lett, és ebből az ötletből született meg a fenséges espresso és a szemet gyönyörködtető művészet találkozása. Innentől kezdve az illycaffé Spa minden évben felkér egy elismert művészt, hogy tervezzen számukra design csészét az illy Art Collection legújabb darabjaként. Az eredmény pedig, hogy újabb és újabb különleges, művészi mintájú csészében gyönyörködhetünk.

Az elmúlt évek során több, mint 70 művész készített már design csészét az illy számára. Más-más művészeti ágat képviselő alkotók a világ különböző országaiból: zenészek, filmrendezők, szobrászok, építészek stb.
Olyan neves művészek terveztek már illy design csészét, mint Michelangelo Pistoletto, Marina Abramovic, Julian Schnabel, Robert Rauschenberg, Joseph Kosuth, James Rosenquist. A 2009-es kollekciót a spanyol rendező, Pedro Almodóvar készítette, aki hat különböző filmjét jelenítette meg a csészéken, a tavalyi kollekciót pedig az egyik legnevesebb német művész, Tobias Rehberger szobrász álmodta meg.

A legújabb, limitált kiadású kollekció az indiai származású, Londonban tevékenykedő Anish Kapoor szobrászművész munkásságát dícséri, aki monumentális méretű szobrairól ismert. Kapoor művészetében az ellentéteket kutatja, ami az illynek készült munkáján is megjelenik. A design csészék különlegessége, hogy minden darab tompított fényű platina bevonattal készül, és a csészealj közepén egy lyuk található. A készlet szimbolizálja, hogy óvakodnunk kell az első benyomástól, mert a látszat megtéveszthet.